Patiëntentevredenheidsonderzoek (PTO) Het Doktershuus Beste heer, mevrouw, Uw ervaringen helpen de kwaliteit van de zorg te verbeteren. Wij stellen het daarom op prijs als u deze vragenlijst wilt invullen. Antwoord zo eerlijk mogelijk, daar hebben wij het meeste aan. Het invullen van de vragenlijst kost hooguit 15 minuten. De door u ingevulde vragenlijst wordt anoniem verwerkt. Let wel op dat uw antwoorden op de open vragen uw identiteit niet prijsgeven voor de huisartspraktijk. Houd daar rekening mee wanneer u anoniem wilt blijven. De conclusies van het onderzoek zullen op het tv scherm in de wachtkamer en op de website bekend worden gemaakt, samen met de eventuele verbetermaatregelen. Mist u nog vragen of heeft u suggesties naar aanleiding van deze vragenlijst? Laat het ons weten via de laatste vraag in het formulier. Hartelijk dank voor uw medewerking. Team Apotheekhoudende Huisartsenpraktijk Het Doktershuus Algemene gegevens Leeftijd In welke leeftijdscategorie valt u? 18 tot en met 40 jaar41 tot en met 60 jaar61 jaar of ouder Wat is uw geslacht? ManVrouwAnders Hoe vaak heeft u in de afgelopen 12 maanden één van de huisartsen bezocht? Doktersassistente aan de telefoon Geef bij elke uitspraak aan in hoeverre u het ermee eens of oneens bent. De assistente aan de telefoon gaf een duidelijke uitleg Helemaal oneensOneensNiet oneens, niet eensEensHelemaal eensNiet van toepassing De assistente aan de telefoon gaf mij informatie over wat ik kan doen als mijn klachten veranderen OneensNiet oneens, niet eensEensHelemaal eensNiet van toepassingHelemaal oneens Ik had vertrouwen in de deskundigheid van de assistente aan de telefoon Helemaal oneensOneensNiet oneens, niet eensEensHelemaal eensNiet van toepassing Welk rapportcijfer geeft u de assistente aan de telefoon? (1 = heel erg slecht; 10 = uitstekend) 1 = heel erg slecht234567810 = uitstekend9 Uw toelichting (indien gewenst) Vragen over de huisarts Bij welke huisarts heeft u meestal een afspraak? Huisarts Evelien NordeHuisarts Maaike SchaapHuisarts Hilde OosterhuisHuisarts Albert JansenHuisarts Els Oosterhout Als u een afspraak heeft, hoe lang moet u dan gemiddeld wachten voor u wordt binnengeroepen? NietMaximaal 5 minutenMaximaal 10 minutenLanger dan 10 minuten Heeft u regelmatig behoefte aan meer spreekuurtijd voor het bespreken van uw klacht(en)? JaNeeNiet van toepassing Wordt het consult met de huisarts wel eens onderbroken (door telefoon, spoedvisite, binnenkomende collega etc.)? JaNeeSoms Vindt u dat uw huisarts juist en op tijd geïnformeerd is over onderzoek en behandeling door uw behandelend arts/specialist in het ziekenhuis? JaNeeNiet van toepassing Heeft u de indruk dat de huisarts goed op de hoogte is van uw medische achtergrond? JaNee Maakt uw huisarts tijdens het spreekuur wel eens gebruik van demonstratiemodellen of beelden (bijv. op de computer) om u beter inzicht in uw klacht te geven? JaNeeNiet van toepassing Bent u op de hoogte van de reden van elk medicijn dat u slikt? JaNeeNiet van toepassing Krijgt u tijdens het consult van uw huisarts duidelijke uitleg over het gebruik van uw medicatie? JaNeeNiet van toepassing Wordt u door de huisarts geïnformeerd over mogelijke neveneffecten/bijwerkingen van de medicatie? JaNeeNiet van toepassing Uw toelichting (indien gewenst) Uw beleving als patiënt Terugkijkend naar de afgelopen 12 maanden, kunt u dan aangeven hoe tevreden u was over de huisarts? U kunt een score invullen van 1 (geheel niet mee eens) tot en met 5 (geheel mee eens). De huisarts heeft mij het gevoel gegeven dat zij/hij tijd voor mij had tijdens consult(en) 2341 = geheel niet mee eens5 = geheel mee eens De huisarts heeft belangstelling getoond voor mijn persoonlijke situatie 2341 = geheel niet mee eens5 = geheel mee eens De huisarts zorgt ervoor dat ik hem/haar makkelijk over mijn problemen kon vertellen 2341 = geheel niet mee eens5 = geheel mee eens De huisarts betrekt mij bij beslissingen over mijn medische behandeling 2341 = geheel niet mee eens5 = geheel mee eens De huisarts luistert naar mij 2341 = geheel niet mee eens5 = geheel mee eens De huisarts houdt aantekeningen en gegevens over mij vertrouwelijk 2341 = geheel niet mee eens5 = geheel mee eens De huisarts heeft een zorgvuldige en degelijke aanpak 2341 = geheel niet mee eens5 = geheel mee eens De huisarts doet lichamelijk onderzoek bij mij als dat nodig is 2341 = geheel niet mee eens5 = geheel mee eens De huisarts geeft uitleg over wat de bedoeling is van onderzoeken en behandelingen 2341 = geheel niet mee eens5 = geheel mee eens De huisarts vertelt mij wat ik wil weten over mijn klacht 2341 = geheel niet mee eens5 = geheel mee eens De huisarts biedt mij hulp bij het omgaan met emotionele problemen die te maken hebben met mijn gezondheid 2341 = geheel niet mee eens5 = geheel mee eens De huisarts maakt mij duidelijk waarom het belangrijk is om zijn/haar advies op te volgen 1 = geheel niet mee eens235 = geheel mee eens4 Welk rapportcijfer geeft u de huisarts? 8910 = uitstekend345671 = heel erg slecht2 Uw toelichting (indien gewenst) De organisatie van de praktijk Als u de praktijk belt, hoe lang duurt het dan gemiddeld voordat u contact krijgt? KortSnel genoegLang Zitten de stoelen en banken in de wachtkamer prettig? JaNeeGeen mening Zijn er voor kinderen van verschillende leeftijden genoeg (speel)mogelijkheden om zich te vermaken in de wachtkamer? JaNeeGeen mening Is de netheid en de hygiëne in de praktijk op orde? JaNeeGeen mening Kunt u in de wachtkamer horen, wat er aan de balie wordt besproken? JaSomsNee Kunt u in de wachtkamer soms flarden van een gesprek in de spreekkamer opvangen? JaSomsNee Vindt u de wachtruimte voldoende licht en helder? JaNeeGeen mening Is het klimaat in de wachtkamer aangenaam (frisse lucht, temperatuur, ventilatie)? JaNeeGeen mening Is bij spoedgevallen de praktijk overdag gemakkelijk telefonisch te bereiken? JaNeeGeen mening Vindt u dat bij spoedeisende klachten de praktijk overdag meteen de gewenste hulp biedt? Geen meningJaNee Heeft u duidelijke informatie gehad over de regels van de praktijk? (zoals bellen voor een recept, afspraak, huisbezoek of uitslagen) JaNeeGeen mening Uw toelichting (indien gewenst) Patiënttevredenheid Terugkijkend naar de afgelopen 12 maanden, kunt u dan aangeven hoe tevreden u was over de praktijk? U kunt een score invullen van 1 (Slecht/geheel niet mee eens) tot en met 5 (Uitstekend/geheel mee eens). De behulpzaamheid van de medewerkers (anderen dan de arts)? 2341 = slecht5 = uitstekend De telefonische bereikbaarheid van de praktijk? 2341 = slecht5 = uitstekend De mogelijkheid om een afspraak te krijgen op het telefonisch spreekuur van de huisarts of praktijkondersteuner? 2341 = slecht5 = uitstekend De tijdstippen van de spreekuren vinden plaats op geschikte tijdstippen 2341 = geheel niet mee eens5 = geheel mee eens U bent bekend met de mogelijkheid voor het maken van een dubbele afspraak wanneer u meer spreekuurtijd denkt nodig te hebben 2341 = geheel niet mee eens5 = geheel mee eens U wordt overdag over het algemeen ingepland op het spreekuur bij uw eigen bekende huisarts(en) 2341 = geheel niet mee eens5 = geheel mee eens U ervaart de assistente soms als een belemmering om met uw huisarts in contact te komen 2341 = geheel niet mee eens5 = geheel mee eens In de praktijk wordt tijdig aangegeven wanneer uw huisarts afwezig is i.v.m. vakantie 2341 = geheel niet mee eens5 = geheel mee eens U bent op de hoogte waar u in deze praktijk met een eventuele klacht over de (medische) behandeling terecht kunt 2345 = geheel mee eens1 = geheel niet mee eens Welk rapportcijfer geeft u de praktijk in zijn algemeenheid? 78910 = uitstekend1 = heel erg slecht23456 Uw toelichting (indien gewenst) Apotheek Als de huisarts medicatie voorschrijft tijdens het consult, krijgt u deze medicatie in de regel dan direct mee? JaNeeGeen ervaring mee Geeft de apothekersassistente u bij nieuwe medicatie een duidelijke uitleg over het medicijn? JaNeeGeen ervaring mee Bent u tevreden over de momenten waarop u medicatie op kunt halen in de apotheek? JaNeeGeen ervaring mee Welk rapportcijfer geeft u de apotheek? 1 = heel erg slecht2345678910 = uitstekend Uw toelichting (indien gewenst) Patiëntenportaal - Uw Zorg Online Maakt u bij het aanvragen van herhaalrecepten gebruik van het patiëntenportaal (online aanvragen)? Nee, maar ik zou hier wel gebruik van willen makenJaNee, en ik wil hier ook geen gebruik van makenNiet van toepassing (ik gebruik geen medicijnen) Heeft u wel eens gebruik gemaakt van het patiëntenportaal voor het stellen van een vraag aan de huisarts (online vragen stellen)? JaNee, en ik wil hier ook geen gebruik van makenNee, maar ik zou hier wel gebruik van willen maken Maakt u gebruik van de mogelijkheid om de afspraak bij uw huisarts te maken via het patiëntenportaal? JaNee Maakt u gebruik van de mogelijkheid om uw dossier en uitslagen in te zien via het patiëntenportaal? JaNee Uw toelichting (indien gewenst) Afronding Dit is het einde van deze vragenlijst. Heeft u alle vragen ingevuld? Klik dan hieronder op verzenden. Wilt u nog informatie kwijt die niet aan de orde is gekomen in de vragenlijst, geeft u het dan in het blok hieronder aan. Let er in verband met uw privacy op om geen persoonlijke en medische informatie te noteren! Hartelijk dank voor het invullen en uw tijd! Aanvullende informatie